משרדים של עורכי דין, למרות הרצינות של העיסוק שלהם והייצוג של החוק במרחב של הציבור הרחב – צריכים גם הם לשמור על שיווק ועל תודעה בעיניהם ובאוזניהם של הלקוחות שמכירים אותם, כמו גם של לקוחות פוטנציאליים. גם מי שאין לו שום עניינים עם החוק לעולם לא יכול לדעת האם ביום מן הימים הוא יצטרך לשכור את שירותיו שת משרד עורכי דין ובמצב זה הוא יחפש כדי למצוא כמה שיותר מהר את המשרד שהכי יתאים לצרכים, הדרישות והנושא המדובר. נשאלת השאלה – מה יעשו העובדים של משרד עורכי דין על מנת לשווק את המשרד וכדי לגרום לכך שמי שיחפש משרד ימצא דווקא אותם מבין אינספור משרדים אחרים ונוספים. כאן נכנסות לתמונה פעולות שיווק ומיתוג שמשרד עורכי הדין, בדומה לכל עסק אחר, יצטרך לבצע על מנת לבלוט מעל לפני השטח באותו תחום העיסוק.
מיתוג הוא מגוון של פעולות שיווק שעסק יעשה על מנת לגרום לכך שהידיעה אודות עצם קיומו תישאר בתודעה של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. לכל עסק יתאימו ערוצי שיווק ומיתוג אחרים ומשרדי עורכי דין, למשל, יצטרכו לנקוט בפעולות הרציניות יותר – יצירת לוגו, המצאת סלוגן קליט ומתאים וכמובן וידוא שכל לקוח או אורח שמגיע למשרד, גם אם פגישה חד פעמית שלא תהיה לה המשכיות, יחוש בנוח ויידע שאפשר לעזור לו. מכיוון שלקוחות יגיעו לפגישות הכרות לפני שיחליטו לפנות אל אותו המשרד הרי שמסמך שחתום על ידי חותמת לעורך דין יהיה הדבר הנכון לשלוח את הלקוח איתו לדרכו וכך הלקוח יידע איך ועם מי ליצור קשר במידה ויבחר להמשיך בתהליך. מבחינת הלקוח או מי שמתעניין – המיתוג הוא הדרך לזכור דווקא את המשרד הזה ולא את האחרים ואיתו ליצור קשר בבוא העת.
על מנת למתג עסק חשוב וייצוגי כמו משרד עורכי דין חשוב לפנות אל אנשים שמומחים בתחום של אסטרטגיות שיווק ומיתוג. לעיתים יהיה צורך בתהליך אפיון ארוך על מנת למקד את המסרים השיווקיים ולבחור בדרך העיצובית והחזותית שמתאימה לאני מאמין של מי שמנהל או הקים את המשרד. במקרים אחרים יהיה צורך בבחירה של דרך העיצוב וביטוי של שם המשרד בצורה גרפית קליטה שללקוחות יהיה קל לזכור. חשוב מאד לפנות אל אנשי מקצוע מעולם מיתוג העסקים, בעדיפות לאלה שיש להם ניסיון רב ככל האפשר בעבודה עם משרדי עורכי דין וכך אפשר להיות בטוחים שהמיתוג יתבצע בדיוק כפי שמנהל המשרד היה רוצה שהמיתוג של המשרד יבוא לידי ביטוי במרחב של הלקוחות או של הלקוחות הפוטנציאליים שלו.